رابطه ومهارتهای زندگی

آیا داشتن رابطه ی جنسی درازدواج الزامی است؟

اغلب ما بر این باور هستیم که برای داشتن یک رابطه­ صمیمی و نزدیک ، نزدیکی جسمی به اندازه ی نزدیکی عاطفی نیز الزامی است. اما ممکن است زوجین بنا به دلایل مختلفی تصمیم بگیرند که رابطه جنسی قسمت اصلی و عمده زندگی آن­ها نباشد.

 

 چگونه با آسیب های ناشی از خشونت جنسی کنار بیاییم؟

 وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا  خشونت جنسی را ” هرگونه رفتار یا تماس جنسی که بدون خواست و رضایت صریح فرد گیرنده اتفاق بیفتد ” تعریف می­کند اصطلاح “خشونت جنسی” یک اصطلاح فراگیر و غیرحقوقی است که به اعمالی مثل تجاوز جنسی و سواستفاده و آزار جنسی اشاره دارد.

چگونه روابط خود را تخریب می کنیم و چه راه کارهایی برای مدیریت آن وجود دارد؟

خیلی از اوقات روابط ما به سرانجام مورد نظرمان نمی­رسند؛ بیش از نصف بزرگسالان آمریکایی ازدواج نکرده­اند! چرا نمی­توانیم عشق مان را پیدا کنیم و چرا روابط مان دیری نمی پاید ؟ عجیب است که به همان میزانی که دلمان می­خواهد عشق را تجربه کنیم ، از آن می­ترسیم.

چرانمی توانیم یک رابطه ی آسیب زا را ترک کنیم؟

همه ما ممکن است عاشق شویم  و معمولا قبل از اینکه شریک خود را به خوبی بشناسیم ، عاشق او می شویم . این احساس به لطف نیروهای ناخودآگاه در ما به وجود می­آید ، که به­طور عام از آن تحت عنوان ” جاذبه و یا شیمی عشق ” یاد می­کنیم .

پدیده چراغ گاز و سایر رفتارهای سمّی

پدیده چراغ گاز نوعی از خشونت روانی ،احساسی ،پنهان و بد اندیشانه است که طراحی شده تا بذر عدم اطمینان به نفس را در شما بکارد و درک شما از حقیقت را دگرگون سازد.

تيپ شخصيتى خودشيفته-نمايشى

 گونه ای از توّرم روانی[3] که در آن فرد احساس بیش از حد مهم بودن می کند، نیاز شدید به تحسین و توّجه مداوم دارد، تاریخچه ای از روابط ناکارآمد، عدم احساس همدلی نسبت به سایرین از ویژگیهای این تیپ شخصیتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آغازگفتگو
تعیین وقت روان درمانی
برای تعیین وقت روان درمانی کلیک کنید